tirsdag den 16. marts 2010

Big Wheels...


Efter at være gået over til en rigtig herrecykel med nogle seriøse mandehjul på, har der faktsik været noget jeg har savnet fra min 26" Giant. Det er ikke de små hjuls manøvrebarhed, eller deres ufattelige acceleration. Nej det er ikke engang de små hjuls lethed. Det er blot muligheden for at benytte bestemte dæk.

Udvalget til de store 29'ers har længe været sparsomt, og mine dækfavoritter, har altid været de kære Scwalbe. Sommer sidder der Racing Ralph på, og om efteråret og vinteren står der Nobby Nic på siden af gummiet.

Jeg har længe kunnet få mine elskede Racing Ralphs, men derimod har jeg måttet kigge længe og forgæves efter hans knubbede bror. Men alle eventyr har gode slutninger, så selvfølgelig kommer de på markedet, og det er allerede nu. For hulan hvor bliver det fedt.


De fleste danske vægtkneppere vil nok synes at 650 gram er alt, alt, alt for meget for et XC dæk. Ja det er nok for tungt til de fleste. Men hey... Det er Metallica også.


Vielen dank Schwalbe.

Ingen kommentarer: