onsdag den 31. marts 2010

Regn og mudder





Efter jeg har fået børn er der visse ting, der bare er blevet meget nemmere. En af tingene er at køre i regnvejr. Det lyder måske lidt sært, men forklaringen er såre simpel.
For et stykke tid siden var hele familien i sommerhus. Jeg havde taget cyklen med, da der lå en mindre skov med nogle gode spor lige i nærheden. En aften skulle jeg ud og køre, og havde taget hele uniformen på, da himlens porte åbnede sig på vid gab. Jeg stod et stykke tid i døren og overvejede om jeg nu gad det der. Kort efter kom min store dreng (dengang i 3 års alderen) ud i nattøj. "Nøj hvor det regner" sagde han. "Må jeg ikke komme ud, årh, må jeg ikke nok". Kort efter løb han nøgen rundt på græsset med det største smil på læberne. Jeg tog naturligvis afsted med det samme, og siden dengang har jeg nydt regnvejrsture. Jo, de får smilet frem. Også idag...

Ingen kommentarer: